Je klant in beeld

"Kies met je hart. Je verstand is om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken. [Ton van der Kroon]"

Empathy Map

Op deze pagina

Doel

Samen een gedeeld beeld van een doelgroep voor een product of dienst opbouwen.

Resultaten

  • Meer begrip voor de klant
  • Beter onderbouwde productbeslissingen
  • Producten en diensten sluiten meer aan op de klantbehoefte

Omschrijving

We zijn hard bezig om nieuwe functionaliteiten producten of diensten te ontwikkelen, maar wordt onze klant hier wel blij van? Hebben we genoeg in zijn hoofd gekeken om te zien waar de echte pijn of behoeften liggen? Alleen als we deze scherp in beeld hebben kunnen we optimale keuzes maken die de klant echt helpen.

Video: Je klant begrijpen met een Empathy Mapping (EN)

A short overview of the Customer Empathy Map, developed by XPLANE. This is a useful tool that can be used to help businesses better understand their customers.

Video: Empathy Map oefening (EN)

Charli. your friendly user experience designer, talks about Empathy Maps. More specifically, when to use them, what clients this works best for, how to facilitate one in person and remotely, and a bunch of other tips I’ve learned along the way.

Aan de slag met de Empathy Map

Een Empathy Map maak je om samen met je team en belanghebbenden meer empathie met je gebruikers of klanten op te bouwen. De Empathy Map helpt om in het hoofd van je klanten te kruipen en te begrijpen wat hen drijft. Je doet dit door te visualiseren wat de klant ziet, hoort, doet en denkt.

  1. Leg het dialoogwerkblad op een tafel waar de teamleden omheen gaan zitten. Leg bij stap 1 de handleiding voor het werken met een werkblad. Zorg dat ieder teamlid een stift heeft.
  2. Neem de handleiding werken met een werkblad door als je nog niet eerder met een werkblad gewerkt hebt.
  3. Doorloop het werkblad stap voor stap, waarbij de teamleden om de beurt een vraag voorlezen en faciliteren.

Download werkvormen

Voor deze werkvorm is een dialoogwerkblad beschikbaar. Een dialoogwerkblad is een groot blad met vragen die het team helpen om zelfstandig de stappen voor de werkvorm te doorlopen.

Mensen in teamverband tot bloei laten komen, dat is het doel van Organisatie 4.0. Hiertoe begeleiden wij managers, coaches en facilitators in het creëren van omstandigheden die teamleren bevorderen en daarmee de voorwaarde scheppen voor een lerende organisatie.

Contact

reCAPTCHA bescherming actief, zie Google’s Privacy Policy en Terms of Service.

Bij Organisatie 4.0 houden we niet van SPAM!

Bijna alle websites gebruiken cookies. Wij zijn hierop geen uitzondering. Dankzij cookies kunnen wij onze website verbeteren, weten wat vaak en minder vaak bekeken wordt en kunnen wij jou voorzien van gepersonaliseerde informatie. En eerlijk is eerlijk: we gebruiken cookies ook voor marketingdoeleinden. Kortom, we gebruiken cookies voor al het gangbare, behalve voor het sturen van SPAM.

Wij gebruiken Cookies voor alles behalve SPAM
Hiermee ga je akkoord door op deze site blijven.

Voordat je gaat..

puffin bird - symbol of Iceland

Blijf op de hoogte

Nooit te vaak, altijd relevant.